Vai zināji cik patiesībā Magnija hlorīds ir kaitīgs tavam auto?
Korozija ir lielāka problēma nekā jebkad agrāk, jo mainās materiālu veids, kādus ceļu uzturētāji pielieto apledojuma atkausēšanai. Pēdējo 15 gadu laikā tiek lēsts, ka izmaksas, kas saistītas ar pretapledošanas ķīmisko vielu izraisīto koroziju, ir pieaugušas vairāk nekā desmit reizes.
Automobiļu inženieru biedrības izstrādātā testēšanas metodoloģija (testa numurs J2334) rāda, ka MAGNIJA Hlorīds (MgCl2) ir kodīgāks par Nātrija hlorīdu (NaCl- sāli).
Daudzas valstis un vietējās pašvaldības ceļu uzturēšanai izmanto sava veida MgCI vai CaCl. Daži iemesli kāpēc apledojuma atkausēšanai izmanto Magnija Hlorīdu (MgCl2):
- Tas ir efektīvāks salīdzinājumā ar parasto akmeņsāli;
- Magnija hlorīds ātrāk atkausē apledojumu;
- Uz ceļa tiek uzsmidzināts šķidrā veidā, līdz ar to, ātrāk pārklāj visu braucamo daļu;
- Parasti lieto pirms vētras, jo produkts ļoti labi pielīp pie ceļa virsmas (pielīp arī pie transportlīdzekļa virsmām);
- Zemāks sasalšanas punkts ļauj produktam ilgāk strādāt aukstākā temperatūrā
- Darbam nav nepieciešams mitrums;
- Paliek mitrs / gļotains pat tad, ja temperatūra nokrītas zem sasalšanas punkta.
Kāpēc Magnija hlorīds pastiprināti veicina auto rūsēšanu
Magnija hlorīds ir hidroskopisks - tas piesaista mitrumu no gaisa (ja gaisā ir 35% vai vairāk mitruma), padarot to agresīvāku nekā sāls (NaCl), jo tas ir aktīvs pat "sausā" laikā un ilgi pēc sniega nokušanas. Tā rezultātā tas ilgstoši paliek pusšķidrā stāvoklī, kas palielina tā agresivitāti. Padomājiet par sava auto apakšu, slēgtajiem dobumiem un spraugām. Bieži vien šajos dobumos un spraugās uz iekšējiem paneļiem nav krāsas, tāpēc tie ir jo īpaši "jutīgi" pret sāļiem un citām kodīgām vielām. (Ņemot vērā, ka mūsu platuma grādos gaisa mitrums gandrīz vienmēr ir lielāks par 35%, tad secinājumus izdariet paši)
Magnija hlorīds spēj pieķerties transportlīdzekļa apakšdaļai un dobuma telpām, un atkārtoti kristalizēties, materiālam lēnām izžūstot.
Transportlīdzekļiem var nodarīt vēl lielāku kaitējumu, ja tie brauc pa apgabaliem, kur tiek izmantoti dažādi pretapledošanas materiāli. Sajaucoties visiem trīs hlorīda sāļiem – nātrijam, magnijam un kalcijam, rūsēšanas intensitāte strauji palielinās!
Kāds inženieris apgalvo: "MAGNIJA HLORĪDS būtībā ir" šķidra rūsa ". Tas pieķeras visam un piesaista mitrumu - un tas nav viegli nomazgājams".
Vai jūs mazgājat automašīnas apakšu ar elektrisko mazgātāju? Ja neizmantojat kādu neitralizējošu līdzekli, jūs varētu nodarīt vēl lielāku kaitējumu savam transportlīdzeklim, vienkārši ieskalojot sāļus arvien dziļāk transportlīdzekļa iekšējos dobumos.
Magnija hlorīdu izmanto arī vasarā!
Vai zināji, ka Magnija hlorīdu (jeb bišofītu) izmanto ne tikai ziemā ledus atkausēšanai, bet arī vasarā kā pret putekļu materiālu grants ceļiem? Varbūt esi ievērojis, ka braucot pa grants ceļiem vasarā, parasti apdzīvotu vietu tuvumā, kur grants ceļš ir ļoti tuvu dzīvojamām mājām, ceļa segums pēkšņi izmainās? Tas izskatās kā pēc lietus "slapjš", tas nozīmē, ka šis ceļa posms ir apstrādāts ar pret putekļu materiālu! Magnija hlorīdam piemīt tāda īpašība kā higroskopiskums (spēcīga spēja absorbēt mitrumu pat no samērā sausa gaisa), respektīvi, tas absorbē jeb pievelk mitrumu no gaisa, tādejādi nodrošinot ceļa segumu maksimāli mitru. Tas neļauj putekļiem pacelties un ilgstoši palikt gaisā. Un līdz ar to, Magnija hlorīds "pieķeras" pie auto virsbūves apakšas un dobumiem, veicinot rūsēšanu pat vasarā!